TYPES OF BOAT ATTACHMENT

ÇEŞME MARİNA

TYPES OF BOAT ATTACHMENT

TYPES OF BOAT ATTACHMENT

TYPES OF BOAT ATTACHMENT

Types of Boat Mooring / Boat Mooring

CONNECTING THE CYST TO THE BLACK ONE

​As you explore different places with your boat, you will also notice that there are different types of connections from country to country and even from port to port. The most common type of attachment in our country and in the Mediterranean in general is butt-to-ground attachment. In order to connect professionally and immerse yourself in what the port has to offer immediately, all you have to do is have everything you need for the maneuver ready, have as many razors as possible and stay calm. Come, let's take a look at the subtleties of this type of attachment together:

  1. PROPELLER MANEUVER

When connecting to land from the stern or when docking with an anchor or hand-held slender,
during the tornistan maneuver, make sure that the propeller maneuver is always included among your Decoupling plans.

  1. WİND

Before starting the maneuver, evaluate the wind and think about how the current force and direction of the wind will affect your boat, not only its current state, but also its position during the maneuver. If you are going to spend the night in a bay, you should take into account the intensity and direction of the wind throughout the night. Are your ropes holding well enough for overnight? If the wind blows at night, does your boat stand clear enough from the pontoon/pier to avoid any damage?

  1. ANCHOR

Get to know your anchor – find out its length and figure out when you need to release your anchor so that you are sure that you have enough chain and enough distance to dock. There can be no land experience as bad as realizing that you have no chains left just 1 meter from the pier! If this is the situation you are living in, 6. Look at the item and try again. If you are being tied with a hand thin or head rope, make sure that there is someone waiting on the boat with a rope and that they move to the head side to tie the head quickly.

  1. MOORING ROPES

It is important to have two solid ropes at the stern before starting the maneuver;
this way, when you enter the mooring area, you will be ready to secure the stern of your boat as quickly as possible.

  1. COMMUNICATION

It is very important that everyone is aware of what is happening on the boat; when maneuvering, whether it is sailing or motor cruising. Be sure to always inform your crew in advance so that everyone knows their role and what is expected of them. Being ready is half of getting the job done.

  1. MANEUVER

A)FORWARD - EMPTY - TORNISTAN - EMPTY - FORWARD

The key points to keep in mind when docking and leaving the mooring place using a combination of forward and reverse maneuvers are not to rush and to respect the transmission of your boat. It is very easy to steer the boat back and forth in the middle of a maneuver without getting wasted, but this does not help you at all, especially when your gearbox breaks down.

 

B) NE ZAMAN DÜMEN KULLANMALI?

Tornistan manevra yaparken birçok kaptan tarafından yapılan klasik hata; geri manevra yapmaya çalışıp hâlâ ileri manevra ile dümeni hareket ettirmektir. Bunun kaçınılmaz olarak neden olduğu sorun kolaylıkla halledilebilir… Dümeni çevirmeden önce tekne sabit kalana kadar beklemeyi unutmayın, böylece manevranız kolayca gerçekleşir.

  1. İLK HAMLEDE BAŞARAMAZSANIZ

Yeniden denemekten korkmayın. Bazen en iyi tekne kaptanları bile ikinci bir şansa ihtiyaç duyar. Koşullar zor olabilir ve tekneyi doğru şekilde bağlamak için ne kadar çok deneme yapmanız gerekse bile sadece yapmaktansa doğru yapmak her zaman daha iyidir.

  1. SAKİN OLUN

Demesi kolay, yapması zor. Ama sakin kalmak ve net iletişim kurmak, başarılı bir manevranın kilit unsurlarıdır. Sakin bir kaptan, mürettebatına inanç aşılar ve işlerini doğru yapmaya odaklanmalarını sağlar.

  1. YOLA KOYULMAK

Sabah yola koyulmadan önce, son dakikaya kadar rüzgâr üstündeki kıç halatını salmadığınızdan emin olun.  Bu; baş tarafı kontrol etmenize yardımcı olacaktır, böylece bağlama yerinizden ayrılırken düzgün bir şekilde ilerleyebilirsiniz.

 

 

Tekne Bağlanma Diğer ipuçları

Kıçtan kara, elbette tek bağlanma yöntemi değildir. Diğer yöntemler hakkında birkaç küçük ipucu şöyle sıralanabilir:

DEMİRLEME

Öğle yemeği molalarının yanı sıra sakin bir demirleme yerinde gecelemek için her gün kullanacağınız en temel beceri ve yöntemdir.

  • Salınım alanını hesaba katın – diğer teknelere çok fazla yaklaşmayın! Teknenizin olası sabit pozisyonunu ve rüzgâr estiğinde komşularınıza çok fazla yaklaşmadığınızdan emin olmak için pozisyonunuzu değerlendirmeniz gerekecektir. Başka teknelerin demirleme daireleri ile çakışmamak için teknenizin tam bir daire yapabilecek kadar yeterli salınım alanına sahip olması gerektiğini unutmayın.
  • Derinlik – Demirin atıldığı nokta ile demir/zincir yerleşim noktası arasında farklılık olacaktır. Bu nedenle, olduğunuz yerde ve salınacağınız yerde yeterli derinlik olduğundan emin olmak için pilot kitabınızı ve haritanızı kontrol edin. Genel kural; sığ yerlerde derinliğin üç, derin yerlerde derinliğin beş katı kadar zinciri kaloma etmektir.

 

KARAYA BAĞLANMA

Bir başka demirleme çeşidi olan karaya bağlanma; salınıma izin vermez. Ancak diğer tekneler de aynı manevrayı yaparsa güvenli bir şekilde gerçekleştirilebilir.

  • Önceden hazırlanın ve manevrayı konuşun. Lojistik de manevraya dâhil olduğu için, bir eylem planı hazırlamanız gerekecektir. Bu eylem planı, çevrenize (etrafınızda büyük ve sağlam bir kaya var mı? Yoksa tonoz demirini karaya alıp gömmek daha mı akıllıca olur?) bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Demirin hemen tutmasına odaklanın ve daha sonra halatı alıp sağlamlayın.
  • Karayı kontrol edin ve halatla birlikte karaya yüzmeniz ya da motor kullanarak gitmeniz gerekip gerekmediğine karar verin.

 

BAŞTAN KARA

Daha küçük tekneler için genellikle daha kolay bir seçenektir. Zira tekneler ileri manevrada daha “normal” hareket eder ve su altındaki safralardan sizi kurtarır. Teknenizin kokpit alanı iskeleden uzak olacağı için size bir çeşit gizlilik de sağlayacaktır. 40ft’ten daha büyük olan tekneler için önerilmez.

  • Önceden her şeyi hazırlayın – teknenin kıçında tonoz demirini kullanmak için yeterli alanınız olsun, bu alanın açık ve temiz olduğundan, demirinizin gömülmesini sağlamak ve iskeleye ulaşmak için yeterli demir zinciriniz olduğundan emin olun.
  • Karaya çıkabilmek için yolunuz olsun! Baştan karanın en büyük sıkıntılarından biri, karaya çıkmak için korkuluğa gitmeniz gerekmesidir. Bu nedenle, baştan kara yapmaya teşebbüs etmeden önce tekneden ne kadar kolay inebileceğinizi değerlendirin.



You must be a member to add a comment / question.
-

My Shopping Cart

ShopPHP | v5